2014. január 31., péntek

Mit írjunk fel a receptfüzetbe?


 Konyhai tapasztalataim alapján a következőkről érdemes emlékeztetőt írni (ha sajnálsz beleírni a szakácskönyvbe, akkor használj nagy méretű post it-et):

1. Kitől/honnan van a recept. Ezek kedves kis jelzők a címben "Diós-mákos, Kati-féle" vagy "Magdus néni almalevese - Béluska ballagásán ettük".
2. Melyik edényben készítetted. "A kis piros nyelesben leégett, legközelebb kipróbálni a dupla fenekűben."
3. Melyik lángon, hány percig, mekkora adagról. "A 12 fős adag a szilveszteri bulin hajnali kettőre sült meg a legkisebb lángon".
4. Tálalás, tárolás, fagyasztás - ez a "tuti tippek" rovat. "Fagyasztás+felengedés után ehetetlen", "kirándulásra is kiváló", "másnapra még finomabb" stb...
5. Előkészítő fázishoz tartozó hasznos megjegyzések pl.: Csirkepaprikáshoz: "A csirke feldarabolása másfél óráig tartott a kéknyelű életlen nagy késsel. Legközelebb megkérni a hentest, hogy vágja fel!"
6. Különleges vagy korábban ismeretlen alapanyag beszerzési helye. "Bejártam érte a fél várost, végül a Culinarisban beszereztem csillagászati áron. Nekem ízlett, de a gyerekek kiköpték". vagy "Olcsó lidlis margarint használtam, amit feljavítottam két ek olajjal és remekül sikerült".
7. Megérte-e. "Gergőnek nagyon ízlett" vagy "sok hűhó semmiért. Felrobbantottam a konyhát, belekevertem 300 gr étcsokit és az egész leégett - éreztem, hogy egy táblával meg kellett volna hagyni vész esetére".

A beírást azon melegében kell megejteni (kivéve a " másnapra kimegy a fokhagyma erős íze vagy a fagyasztásra vonatkozó infók). Ha rászánod ezt a pár percet, akkor legközelebb nem fogod a (tojásos masszával összekent) fejed a (paprikás zsírpöttyökkel borított) falba verni, hogy a múltkor sem írtad le, "a nagy lángon nagyon pöfög, összefröcsköltem a falat, legközelebb a magas falúban kipróbálni a közepes lángon").

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése